Hoppa till innehåll

FAQ app

Vad är Flowbird

Flowbird är en enkel tjänst som gör att bilister kan betala för sin parkering genom sin telefon eller dator.

Hur kan parkeringsbolagen se att jag har betalt min parkering via Flowbird?

Parkeringsvakterna använder en mobil enhet som letar upp alla aktiva parkeringar i ett register. Det behövs inget kvitto. Känner du att du vill ha kvitton på dina parkeringar så hittar du dem på my.flowbirdapp.com

Kan jag använda mitt Flowbird-konto var som helst?

Ja, du kan använda ditt konto för att betala din parkering från var som helst. Ditt Flowbird-konto kan användas på alla platser som använder tjänsten. Besök de platser där tjänsten är tillgänglig.

Köp och betalning

Är betalningen säker?

Ja, dina betalningar från ditt Flowbird-konto är mycket säkra. Flowbird betalningssystem är certifierat enligt Payment Card Industry standards.

Vad är kostnaden för att skapa en användare?

Registrering till Flowbird-tjänsten är gratis.

Skapa bara ditt konto på my.flowbirdapp.com eller via Google playstore (Android) eller Apple IOS (iPhone).

Registrera ditt registreringsnummer på det fordon du vill parkera.

Under din första Flowbird-transaktion kommer du att behöva ange ditt betalkort / kreditkortsinformation, som lagras säkert så att du slipper ange den igen.

När du väljer att parkera med Flowbird betalar du den vanliga parkeringsavgiften som parkeringsoperatören tar ut (privat operatör, kommun, universitet, sjukhus osv.)

Inom den plats du parkerar, plus en extra bekvämlighet avgift för användning av Flowbird-tjänst för att köpa din parkering.

Du kommer att meddelas om den totala avgiften för din parkering innan du bekräftar din betalning och börjar på din betalade parkering.

Kontohantering

Kan jag registrera mer än en bil på mitt konto?

När du registrerar dig måste du ange registreringnumret på det fordonet du ska parkera med. I ett senare skede kan du lägga till flera bilar genom att gå in på “mina sidor” på appen eller webben. Du kan även lägga till ett fordon nästa gång du ska påbörja en ny parkering.

Kan jag ändra mitt telefonnummer?

Ja, du kan ändra ditt telefonnummer på “mina sidor” efter du loggat in på my.flowbird.com

Min pågående parkering syns inte i min historik, varför?

Så länge din parkering är aktiv kommer den inte synas i historik. Du kan se den under aktiva parkeringar. När den har gått ut så kommer den hamna i historik.

Hur kan jag inaktivera alternativen som gäller sms?

Om du har valt att få påminnelse sms från Flowbird, så kommer dom skickas automatisk. Vill du inte ha sms så får du gå in på appens inställningar och stänga av det.

Jag kan inte skapa ett konto?

När du ska registrera ett konto. se till att alla obligatoriska fält är korrekt ifyllda. Om det inte löser ditt problem, kontakta vår kundtjänst genom att fylla genom detta formulär och skicka in det.

När jag försöker registrera mig avvisas mitt telefonnummer eller e-postadress, vad kan jag göra?

Om det inte är något fel med telefonnumret eller e-postadressen, då är det sannolikt att den kan vara registrerad på ett annat konto. Om du redan har skapat ett konto med samma med uppgifter du försöker skapa ett nytt konto, då måste du antingen ändra eller ta bort den informationen. Om det inte löser ditt problem, kontakta vår kundtjänst genom att fylla genom detta formulär och skicka in det.

Är det möjligt att ladda ner Flowbird-appen i ett annat land?

Ja! Flowbird-applikationen kan laddas ner från olika versioner av Apple Store (IOS) och Google Playstore (Android). Tjänsten finns för närvarande i olika länder. Du måste vara ansluten till någon av dessa butiker för att kunna se appen.

Kan jag radera mitt konto?

Ja, du kan radera ditt konto och dina uppgifter hos oss. Var god att kontakta vår kundtjänst genom att fylla genom detta formulär och skicka in det. Mitt konto är blockerat på grund av jag slagit fel PIN/lösenord Efter tre misslyckade försök kommer ditt konto blockeras. Du kan återställa ditt lösenord genom trycka på “glömt PIN-kod eller lösenord”

Användning av tjänsten

Jag angav fel placeringskod när jag utförde min Flowbird parkering?

Tyvärr så kan du inte annullera eller ändra din parkering när du väl har betalat den. Du måste betala för en nya parkering med rätt platskod. Annars riskerar du att få en parkeringsböter.

Jag har fått en parkeringsböter

Flowbird ansvarar inte för att du fått parkeringsböter. Kontrollera alltid din parkering har bekräftats eller att den finns i din historik. Du måste alltid kontrollera så att all information du angivit stämmer ( registreringsskylt och platskod)  för att en parkering ska vara giltig. Du kan överklaga till parkeringsoperatören som sköter parkeringen där du fick din böter. Du måste behålla kvitton/uppgifter om alla giltiga betalningar som utförts för dina parkeringar

Hur kan jag se att min parkering är giltig?

Om du har valt att få bekräftelse mail, så får du ett mail som bekräftar att den är aktiv. För att veta om din parkering är aktiv om du inte har valt att få bekräftelse mail så kan du kolla under aktiva parkeringar och se att den är aktiv där. När den inte är aktiv längre kommer den ligga under historik.

Får jag automatiskt en påminnelse när min parkering håller på att gå ut?

Om du har valt att få sms-notifikation för att meddela dig att parkeringen håller på att gå ut, så kommer du få ett sms som informerar dig att din parkering håller på att gå ut.

Kan jag få en sammanfattning av de parkeringar betalningar som gjorts?

Ja, på ditt konto/din historia sida, kan du välja och exportera din betalda  parkeringshistorik.

Kontakt

En fråga,
Ett förslag
Eller behöver du hjälp?

Flowbirds kundtjänst finns här för att hjälpa dig och underlätta din parkering.

Kontaktinformation AppIcon

Skaffa Flowbird för iOS eller Android

Google Play App Store logo-flowbird-99x18 facebook twitter instagram Back to top

Skip to content